top of page

Munkába állt a telemarketing voice robotunk!


A story kezdete

Cégünk a Comnica partner céggel és az egyik vezető Biztosítóval közösen telemarketing kimenő voice robotot fejlesztett 2023 tavaszán, amely egy előre felmondott hanganyagot mond el a hívó félnek, aki tud reagálni egy – egy rövid válasszal, amit a robot „megért”. Ismert telefonos ügyfélszolgálatok már használják ezt a funkciót, de telemarketing célra még láttam ezt a megoldást. Mi kipróbáltuk!

Az értékesítés során az első 10 mp alatt kell megnyerni a hallgatót. Saját operátorunk hangját használtuk, hogy minél inkább „élővé” tegyük a hangot. Ha érdekli a szolgáltatás, kéri az átkapcsolást és a bejelentkezett operátorunk elmondja a termék részleteit és megköti a biztosítást telefonon keresztül. Robot felajánl egy ajándékot, ha potenciális ügyfél megköti a biztosítást és féléves díjat be is fizeti.

Miért jó ez a potenciális ügyfeleknek?

Hamar kiderül, hogy miről van szó és így gyorsan el tudják dönteni, hogy érdekes lehet-e a szolgáltatás számukra vagy sem. A tájékoztatás standard, ellenőrzött, biztosan elhangzik minden a telefonban, amit a jogszabály előír.

Miért jó a cégnek?

A telesales kampányok során az operátorok munkaidejének nagy része azzal megy el, hogy a rövid elutasításokat hallgatnak. Ez a sok elutasítás egyrészt frusztráló az operátorok számára, másrészt felesleges bérköltség a munkáltató számára.

Eredmények

2023 szeptemberében indítottuk el a tesztet, túl vagyunk már több mint 20 000 rekord tárcsázásán.


Látszik, hogy mely korosztály kérte az átkapcsolást inkább, az elérés napszakban nagy eltérés nem mutatkozott, a déli időszak nem annyira hatékony.

Akik felvették a telefont inkább a 40-50 éves korcsoport, fiatalok egyre kevésbé veszik fel a telefont. Az online térnyerése erősebb a kommunikációs eszközök tekintetében.

Üzleti eredmények

A felvettek 2% a kérte az átkapcsolást. Két operátor dolgozik a kampányon, 70% -al kevesebb időt töltenek ezen a projekten, mint korábban és az eredményességük nem csökkent.

Marketing előnyök

  • Marketing szempontból erősebb impulzusnak tartom, mint egy online postot vagy videót. Push marketing egy jó eszköze lehet.

  • 100 párhuzamos hívást el lehet indítani, tehát több 100 ezer embert el lehet érni ezzel az eszközzel rövid idő alatt.

  • Kombinálható online megoldással. Webshopra terelés, ha a hívás után kiküldünk egy linket.

  • Jól szabályozott, ellenőrzött az üzenet. A felmondott hanganyag mindig ugyanaz.

  • A válaszok megértésével lehet a kommunikáció interaktív adott esetben.

Technológia fogadtatása a társadalomban

Jól látszik, hogy még idegen a magyar emberek számára a nem élő hang. Sokan félnek, szokatlannak tartják, nem tudják kezelni. (Sokan az első 5 mp-ben letették a telefont.) Azt gondolom, hogy ez a technológia egyre inkább beépül a társadalomba, ahogy lesznek hasonló szolgáltatások a piacon és az emberek „beleszoknak” ebbe a világba.

Operátorok fontossága, köszönetnyilvánítás

A telesales kampányok során fontos az élő hang, az érzelmek közvetítése, a kreatív megoldások az opetárorok részéről. Ezért a teljes robotizáció még messze van, szükség van az élő hangra! :) Köszönöm az IT csapatnak, a Comnicának a gyors, rugalmas fejesztést és a kollégáim munkáját, akik felmondták a hanganyagot és kezelik a projektet nap mint nap!


30 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comentarios


bottom of page