A story kezdete
Cégünk a Comnica partner céggel és az egyik vezető Biztosítóval közösen telemarketing kimenő voice robotot fejlesztett 2023 tavaszán, amely egy előre felmondott hanganyagot mond el a hívó félnek, aki tud reagálni egy – egy rövid válasszal, amit a robot „megért”. Ismert telefonos ügyfélszolgálatok már használják ezt a funkciót, de telemarketing célra még láttam ezt a megoldást. Mi kipróbáltuk!
Az értékesítés során az első 10 mp alatt kell megnyerni a hallgatót. Saját operátorunk hangját használtuk, hogy minél inkább „élővé” tegyük a hangot. Ha érdekli a szolgáltatás, kéri az átkapcsolást és a bejelentkezett operátorunk elmondja a termék részleteit és megköti a biztosítást telefonon keresztül. Robot felajánl egy ajándékot, ha potenciális ügyfél megköti a biztosítást és féléves díjat be is fizeti.
Miért jó ez a potenciális ügyfeleknek?
Hamar kiderül, hogy miről van szó és így gyorsan el tudják dönteni, hogy érdekes lehet-e a szolgáltatás számukra vagy sem. A tájékoztatás standard, ellenőrzött, biztosan elhangzik minden a telefonban, amit a jogszabály előír.
Miért jó a cégnek?
A telesales kampányok során az operátorok munkaidejének nagy része azzal megy el, hogy a rövid elutasításokat hallgatnak. Ez a sok elutasítás egyrészt frusztráló az operátorok számára, másrészt felesleges bérköltség a munkáltató számára.
Eredmények
2023 szeptemberében indítottuk el a tesztet, túl vagyunk már több mint 20 000 rekord tárcsázásán.
Látszik, hogy mely korosztály kérte az átkapcsolást inkább, az elérés napszakban nagy eltérés nem mutatkozott, a déli időszak nem annyira hatékony.
Akik felvették a telefont inkább a 40-50 éves korcsoport, fiatalok egyre kevésbé veszik fel a telefont. Az online térnyerése erősebb a kommunikációs eszközök tekintetében.
Üzleti eredmények
A felvettek 2% a kérte az átkapcsolást. Két operátor dolgozik a kampányon, 70% -al kevesebb időt töltenek ezen a projekten, mint korábban és az eredményességük nem csökkent.
Marketing előnyök
Marketing szempontból erősebb impulzusnak tartom, mint egy online postot vagy videót. Push marketing egy jó eszköze lehet.
100 párhuzamos hívást el lehet indítani, tehát több 100 ezer embert el lehet érni ezzel az eszközzel rövid idő alatt.
Kombinálható online megoldással. Webshopra terelés, ha a hívás után kiküldünk egy linket.
Jól szabályozott, ellenőrzött az üzenet. A felmondott hanganyag mindig ugyanaz.
A válaszok megértésével lehet a kommunikáció interaktív adott esetben.
Technológia fogadtatása a társadalomban
Jól látszik, hogy még idegen a magyar emberek számára a nem élő hang. Sokan félnek, szokatlannak tartják, nem tudják kezelni. (Sokan az első 5 mp-ben letették a telefont.) Azt gondolom, hogy ez a technológia egyre inkább beépül a társadalomba, ahogy lesznek hasonló szolgáltatások a piacon és az emberek „beleszoknak” ebbe a világba.
Operátorok fontossága, köszönetnyilvánítás
A telesales kampányok során fontos az élő hang, az érzelmek közvetítése, a kreatív megoldások az opetárorok részéről. Ezért a teljes robotizáció még messze van, szükség van az élő hangra! :) Köszönöm az IT csapatnak, a Comnicának a gyors, rugalmas fejesztést és a kollégáim munkáját, akik felmondták a hanganyagot és kezelik a projektet nap mint nap!
Comments